Mobilny masażysta
Karol Sobczyk

Masaż z dojazdem do domu
Gdynia, Sopot, Rumia, Reda, Wejherowo, Kosakowo, Mosty, Rewa, Koleczkowo i okolice

Jedno z najpopularniejszych ćwiczeń, robione od lat i nie raz pojawiających się na zajęciach W-F. To ćwiczenie jednocześnie jest jednym wielkim oszustwem. Może to zbyt mocne, ale jak nazwać ćwiczenie, które udaje ćwiczenie na brzuch, odczuwamy je w okolicach brzucha, a w praktyce brzuch wykonuje znikomą pracę.

Założenia ćwiczenia

Brzuszki z założenia są ćwiczeniem izotonicznym na mięśnie proste brzucha.
Aby napiąć mięsień koncentrycznie, należy przybliżyć przyczepy początkowe mięśnia do jego przyczepów końcowych.

Przyczepy mięśnia prostego brzucha

  • Przyczepy początkowe
    • przednia powierzchnia V-II chrząstki żebrowej
    • wyrostek mieczykowaty
    • więzadła żebrowo-mieczykowate
  • Przyczepy końcowe
    • górna gałąź kości łonowej
    • przednia powierzchnia spojenia łonowego.

W takim razie…

…aby napiąć koncentrycznie mięsień prosty brzucha, należy przybliżyć żebra, do miednicy. Mięśnie brzucha nie mają żadnego przyczepu na kości udowej, a co za tym idzie, ruch wykonany poprzez przyciągnięcie nóg do klatki lub na odwrót, nie może bezpośrednio angażować mięśni brzucha.

„Ale ja czuję pieczenie w brzuchu”

To co czujesz to pracę mięśni odpowiedzialnych za wykonanie tego ruchu, w tym przypadku są to mięśni zginające biodro. Najbardziej zaangażowany jest mięsień biodrowo-lędźwiowy oraz mięsień prosty uda. Ten pierwszy znajduję się pod dolną częścią mięśni brzucha, dlatego wydaje Ci się, że czujesz brzuch.

Teoretyzowanie

W teorii przyciągnięcie nóg do klatki może nam pomóc napiąć brzuch poprzez zwiększenie tyłopochylenia miednicy, jednak nie jest to optymalny sposób na zwiększenie pracy mięśni brzucha i wymaga bardzo dobrej kontroli mięśniowej.

Ćwiczenie do kosza?

Niekoniecznie. Prawdą jest, że to ćwiczenie nie jest na mięśnie brzucha, a przynajmniej zdecydowanie nie opłaca się je tak traktować. Jednakże ćwiczenie może być dobre na wzmocnienie zginaczy bioder lub w korekcji niektórych wad postawy. Dodatkowo dodam, że może być bardzo przydatne do wielu figur w Street Workoucie. Ćwiczenie może być przydatne, należy je po prostu odpowiednio sklasyfikować i użyć do odpowiednich celów.

Jeśli artykuł Ci się podobał i okazał się wartościowy, możesz mnie wesprzeć udostępniając go lub korzystając z moich usług.

Dziękuję!

zdj. – Photo by Jonathan Borba from Pexels

Dodaj komentarz

O mnie

Cześć! Nazywam się Karol Sobczyk. Jestem masażystą i trenerem personalnym. Zawodowo zajmuję się usuwaniem bólu pleców, a w niektórych przypadkach mogę odmłodzić ciało o kilka lat. 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Ja Cię lubię, a Ty mnie?

Newsletter

[mailerlite_form form_id=1]

Zapisując się oświadczasz, że zgadzasz się na otrzymywanie maili w ramach Newslettera. Więcej info tutaj.

Szanuję Ciebie, Twoją prywatność i Twój czas. Będę wysyłał Ci wszelkie aktualności, informacje o nowościach i podsumowaniach. W każdym momencie możesz się wypisać z newslettera.

Masaże

Masażysta Karol Sobczyk

0

Od umówienia na masaż dzieli Cię jeden krok

Wypełnij poniższe pola i oczekuj telefonu ode mnie. Skontaktuję się z Tobą w ciągu 48h (zazwyczaj w ciągu 12h)