Mobilny masażysta
Karol Sobczyk

Masaż z dojazdem do domu
Gdynia, Sopot, Rumia, Reda, Wejherowo, Kosakowo, Mosty, Rewa, Koleczkowo i okolice

siedząca praca
siedząca praca

O tym, że to brak ruchu jest głównym sprawcą wszelkich problemów już chyba wiecie z mojego wcześniejszego artykułu.
Dziś podrzucę Wam kilka pomysłów co można zrobić z siedzącą pracą i jak zminimalizować niepożądane skutki długotrwałego siedzenia.

Rusz się

  • Wstań
  • Przejdź się przez 2-5 minut
  • Zrób 3-15 przysiadów w pełnym możliwym zakresie ruchu w umiarkowanym tempie
  • Wykonaj 5-15 krążeń ramionami
  • Zrób 10-20 razy retrakcje i protrakcję szyi, czyli cofnij głowę do tyłu (to nie to samo co odchylenie do tyłu), przytrzymaj minimum 3s w tej pozycji i wyciągnij głowę do przodu jak najdalej. Jeśli nie wiesz o co mi chodzi, wyobraź sobie takiego żółwia, który wyciąga głowę ze skorupy, a potem ją chowa.
  • Stań w lekkim rozkroku, unieś ręce równolegle do podłogi i zrób kilka skrętów w lewo i w prawo.
  • Usiądź, złap się za siedzenie rękoma i wyciągnij się jak najwyżej, jakbyś chciał czubkiem głowy dotknąć sufitu.
  • Złap jedną ręką za siedzenie, przybliż brodę do mostka, w tej pozycji obróć głowę o około 45 stopni w stronę drugiej ręki, teraz połóż swoją drugą dłoń na tyle głowy i ściągaj ją w dół. Powinieneś poczuć lekkie ciągnięcie w bocznej i tylnej okolicy szyi. Pamiętaj zrobić to na dwie strony.

Zmień sposób siedzenia

  • Odstaw krzesło i weź dużą piłkę fitness.
  • Zmień zwykłe krzesło na wyprofilowane lub kup nakładkę na swoje krzesło.
  • Wstań, dostosuj swoje biurko do wyprostowanej pozycji i pracuj stojąc.

Takie odmiany mogą pomóc, jednak jak mówiłem, problemem jest brak ruchu, a nie samo siedzenie. Nie zawsze jest też możliwa taka zmiana. W wielu przypadkach zależy to od szefostwa, ale może warto podrzucić im pomysły?

Są różne przypadki osób, jeśli nie masz możliwości „ruchu” w pracy i nie możesz zmienić pozycji, postaraj się, by po pracy jak najwięcej się ruszać, staraj się nie siedzieć, możesz sobie profilaktycznie porozciągać zginacze bioder (m. prosty uda i m. biodrowo-lędźwiowy) oraz mięśnie karku i szyi.

Prawdopodobnie masz już jakieś problemy, z którymi nie potrafisz sobie samodzielnie poradzić. Napisz do mnie. Mogę wykonać odpowiednie masaże i/lub ułożyć specjalny zestaw ćwiczeń, dzięki którym pozbędziesz się problemu na stałe.

Dziękuję,Karol Sobczyk

Dodaj komentarz

O mnie

Cześć! Nazywam się Karol Sobczyk. Jestem masażystą i trenerem personalnym. Zawodowo zajmuję się usuwaniem bólu pleców, a w niektórych przypadkach mogę odmłodzić ciało o kilka lat. 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Ja Cię lubię, a Ty mnie?

Newsletter

[mailerlite_form form_id=1]

Zapisując się oświadczasz, że zgadzasz się na otrzymywanie maili w ramach Newslettera. Więcej info tutaj.

Szanuję Ciebie, Twoją prywatność i Twój czas. Będę wysyłał Ci wszelkie aktualności, informacje o nowościach i podsumowaniach. W każdym momencie możesz się wypisać z newslettera.

Masaże

Masażysta Karol Sobczyk

0

Od umówienia na masaż dzieli Cię jeden krok

Wypełnij poniższe pola i oczekuj telefonu ode mnie. Skontaktuję się z Tobą w ciągu 48h (zazwyczaj w ciągu 12h)