Mobilny masażysta
Karol Sobczyk

Masaż z dojazdem do domu
Gdynia, Sopot, Rumia, Reda, Wejherowo, Kosakowo, Mosty, Rewa, Koleczkowo i okolice

Waga może być bardzo dobrym lub bardzo złym wyznacznikiem naszych osiągnięć. Dziś chciałbym Was nakierować, w jaki sposób używać wagi i jak porównywać wyniki, aby były miarodajne.

Jak używać wagi?

Waga nie musi być droga. Jeśli nie startujemy w jakichś zawodach i nie jesteśmy na granicy naszej kategorii wagowej, najzwyklejsza waga elektroniczna powinna nam wystarczyć.

Warunki techniczne:

  • Znajdź równe proste miejsce, gdzie możesz postawić wagę.
  • Jeśli kładziesz wagę na kafelkach lub panelach, postaraj się ułożyć ją na jak najmniejszej liczbie (kafelek/paneli).
  • Stawiaj wagę zawsze w ten sam sposób i w tym samym miejscu.

Miarodajne wyniki:

  • Waż się najlepiej z rana.
  • Bądź na czczo i po porannej toalecie.
  • Stań na wadze nago lub w samej bieliźnie.

Jak często się ważyć?

Długi czas byłem przekonany, że powinno się ważyć raz na tydzień lub jeszcze rzadziej. Jednak po posłuchaniu mądrzejszych ode mnie, doszedłem do wniosku, że najlepiej jest ważyć się codziennie. Już tłumaczę dlaczego taka strategia, ma bardzo wiele plusów.

Każdego dnia, nasza waga może się lekko różnić w porównaniu do dnia poprzedniego. Zmienia się nasze nawodnienie, przez późny posiłek może zalegać nam więcej treści pokarmowej w jelitach itd. Stąd ważenie się tylko raz w tygodniu, może nas wprowadzić w błąd. Czasem utwierdzi nas (błędnie), że idziemy w dobrą stronę lub zupełnie na odwrót. Mimo faktycznych postępów, ten parametr będzie twierdził, że nic się nie zmienia.

Rozwiązaniem są częstsze pomiary i wyciąganie z nich średniej tygodniowej. Jak to zrobić?

  • Waż się codziennie.
  • Po tygodniu dodaj wszystkie wyniki do siebie.
  • Ostatecznie podziel sumę, przez ilość pomiarów.

Wynik, który wyjdzie z tego „skomplikowanego” równania, jest naszą średnią wagą z danego tygodnia. Jest on dość precyzyjny i możliwie maksymalnie minimalizuje niepewność pomiarową pojedynczych pomiarów.

Czasem zdarza się, że nie jesteśmy w stanie zważyć się któregoś dnia. To jeszcze nie rujnuje naszego badania wagi. Wystarczy jedynie podzielić sumę naszych pomiarów przez ilość pomiarów. Im jest ich więcej, tym wynik będzie dokładniejszy.

Jak porównywać wyniki?

Mężczyźni

Gdy mamy już przynajmniej dwa tygodniowe wyniki możemy je porównywać. W takim wypadku widać czarno na białym, czy nasza waga rośnie, maleje czy stoi w miejscu.

Kobiety

Niestety kobiety mają lekko utrudnione zadanie. Ich waga nie jest tak stabilna jak w przypadku mężczyzn i jest zależna od tygodnia cyklu miesiączkowego. Im bliżej okresu, tym waga będzie wyższa. To coś normalnego i naturalnego.
Nie możemy w takim wypadku porównywać wagi pierwszego i drugiego tygodnia z jednego cyklu. Musimy porównywać pierwszy tydzień jednego cyklu do pierwszego tygodnia następnego cyklu. Drugi tydzień do następnego drugiego tygodnia itd.

Myślę, że rozwiałem sporo wątpliwości i wyjaśniłem w jaki sposób dokładnie kontrolować swoją wagę. Jeśli artykuł Ci się podobał, możesz mi się odwdzięczyć poprzez udostępnienie go lub skorzystanie z moich usług, bo dzięki temu mogę pisać kolejne porady i wskazówki.

Dziękuję

Dodaj komentarz

O mnie

Cześć! Nazywam się Karol Sobczyk. Jestem masażystą i trenerem personalnym. Zawodowo zajmuję się usuwaniem bólu pleców, a w niektórych przypadkach mogę odmłodzić ciało o kilka lat. 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Ja Cię lubię, a Ty mnie?

Newsletter

[mailerlite_form form_id=1]

Zapisując się oświadczasz, że zgadzasz się na otrzymywanie maili w ramach Newslettera. Więcej info tutaj.

Szanuję Ciebie, Twoją prywatność i Twój czas. Będę wysyłał Ci wszelkie aktualności, informacje o nowościach i podsumowaniach. W każdym momencie możesz się wypisać z newslettera.

Masaże

Masażysta Karol Sobczyk

0

Od umówienia na masaż dzieli Cię jeden krok

Wypełnij poniższe pola i oczekuj telefonu ode mnie. Skontaktuję się z Tobą w ciągu 48h (zazwyczaj w ciągu 12h)